رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

فَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿الحج‏، 50﴾
پس کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، آمرزش و رزقی نیکو برای آنهاست.

رزق کریم یک عنوان قرآنی است.که خداوند متعال در قرآن کریم در 5مورد از این عنوان استفاده می کند.همانطور که در ایه بالا آمده است.رزق کریم جایزه ای است که خداوند به بندگانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام بدهندعطا می کند.
امیدواریم که درسایه این ذکر شریف بتوانیم معارف قران وعترت را منتشر بسازیم.وجزو خدمتگذاران به قران وعترت نام ما ثبت گردد.تا روز قیامت در پیشگاه قرآن وعترت مهجور نباشیم.

طبقه بندی موضوعی

قرآن در مواجهه با کافران(۲)

امین کریمی | شنبه, ۲۶ آذر ۱۴۰۱، ۰۶:۲۴ ق.ظ

 


در  سوره مبارکه علق به عنوان اولین سوره ای که در فضای آلوده به تاریکی شرک و کفر و در مواجهه با انسان‌هایی که تازگی نور اسلام به قلب آنان رسیده است نازل شده است. خداوند چه می‌کند با این انسان ها و چگونه  با آن‌ها مواجه می شود؟

۱. اولین اقدام این است که انسان را به فطرت و درون مایه اصلی انسانیتش، توجه می‌دهد.  توجه به فطرت یعنی ما از خداییم و انسان بدون خدا هیچ است.
 انسان بدون خداوند، نمی توانست چیزی را یاد بگیرد. مهم ترین عامل دانایی جامعه بشری، خداوند است انسان باید این حقیقت را بپذیرد که معلم واقعی او خداست. چون درون مایه دریافت اینگونه پیام‌ها در درون هر انسانی است قطعا اثر خودش را خواهد گذاشت.(علم الانسان ما لم یعلم)
۲. انسان دارای یک ویژگی خاص هست آن ویژگی این است که هر گاه خود را از لحاظ قدرت وتوانایی مادی، توانمند ببیند احساس می کند به هیچ کس حتی خدا نیازی ندارد و به خود اجازه می دهد در برابر هر قانون انسانی یا الهی، طغیان و سر پیچی کند. در مواجهه با کافران و انسان های لجوجی که در‌برابر حق کرنش نمی‌کنند باید این درس مهم انسان شناسی را مد نظر داشته باشیم.( کلا ان الانسان لیطغی ان راه استغنی)

روبیکا
https://rubika.ir/aboofazel_a

ایتا
https://eitaa.com/aboofazel_a

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی