رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

فَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿الحج‏، 50﴾
پس کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، آمرزش و رزقی نیکو برای آنهاست.

رزق کریم یک عنوان قرآنی است.که خداوند متعال در قرآن کریم در 5مورد از این عنوان استفاده می کند.همانطور که در ایه بالا آمده است.رزق کریم جایزه ای است که خداوند به بندگانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام بدهندعطا می کند.
امیدواریم که درسایه این ذکر شریف بتوانیم معارف قران وعترت را منتشر بسازیم.وجزو خدمتگذاران به قران وعترت نام ما ثبت گردد.تا روز قیامت در پیشگاه قرآن وعترت مهجور نباشیم.

طبقه بندی موضوعی

۱۷ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

ویژگیهای قیامت

امین کریمی | يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ب.ظ
یٰا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمّٰا رَزَقْنٰاکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَ یَوْمٌ لاٰ بَیْعٌ فِیهِ وَ لاٰ خُلَّةٌ وَ لاٰ شَفٰاعَةٌ وَ اَلْکٰافِرُونَ هُمُ اَلظّٰالِمُونَ  ﴿البقرة، 254﴾ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از آنچه به شما روزی داده‌ایم، انفاق کنید! پیش از آنکه روزی فرا رسد که در آن، نه خرید و فروش است (تا بتوانید سعادت و نجات از کیفر را برای خود خریداری کنید)، و نه دوستی (و رفاقتهای مادی سودی دارد)، و نه شفاعت؛ (زیرا شما شایسته شفاعت نخواهید بود.) و کافران، خود ستمگرند؛ (هم به خودشان ستم می‌کنند، هم به دیگران). مشکلاتی که به انسان در دنیا میرسد یا با ضابطه یا با رابطه یا اعتذار درست میشود.در روز قیامت هیچ یک از این سه راه نیست.  در قیامت نسب بهم میخورد:فإِذٰا نُفِخَ فِی اَلصُّورِ فَلاٰ أَنْسٰابَ بَیْنَهُمْ یَوْمَئِذٍ وَ لاٰ یَتَسٰاءَلُونَ  ﴿المؤمنون‏، 101﴾ لَنْ تَنْفَعَکُمْ أَرْحٰامُکُمْ وَ لاٰ أَوْلاٰدُکُمْ یَوْمَ اَلْقِیٰامَةِ یَفْصِلُ بَیْنَکُمْ وَ اَللّٰهُ بِمٰا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ  ﴿الممتحنة، 3﴾ یَوْمَ یَفِرُّ اَلْمَرْءُ مِنْ أَخِیهِ  ﴿عبس‏، 34﴾وَ أُمِّهِ وَ أَبِیهِ  ﴿عبس‏، 35﴾وَ صٰاحِبَتِهِ وَ بَنِیهِ  ﴿عبس‏، 36﴾لِکُلِّ اِمْرِئٍ مِنْهُمْ یَوْمَئِذٍ شَأْنٌ یُغْنِیهِ  ﴿عبس‏، 37﴾
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۸
  • امین کریمی

شرایط عمومی حاکم از دیدگاه قرآن کریم(3)

امین کریمی | شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۴۳ ق.ظ
3: اسلام یکی از شرایط واگذاری مسئولیت به کارگزاران در هر سطح، اسلام است، و ولایت غیر مسلمانان بر مسلمانان نفی می‌شود. و به مسلمانان نیز فرمان داده می شود که خویش را تحت ولایت غیر مسلمانان قرار ندهند لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلا(نساء/141)خداوند هرگز ولایتی برای کفار بر مسلمانان قرار نداده است. مناصب و رهبری تفوق است بر مردم بنابراین کافر نمی‌تواند تفوق بر مؤمنان داشته باشد لا یَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْکافِرِینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ وَ مَنْ یَفْعَلْ ذلِکَ فَلَیْسَ مِنَ اللَّهِ فِی شَیْ‏ءٍ (آل عمران/ 28) مؤمنان نباید کافران را به جای مؤمنان به دوستی برگیرند؛ هرکس چنین کند در هیچ چیز از دوستی خدا بهره ندارد. یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصارى‏ أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمِینَ‏(مائده/51) وجه استدلال  به این آیه شریفه این است که اگر ولایت در آیه به معنای دوستی باشد به طریق اولویت ( چرا ه وقتی دوست داشتن کافران ممنوع است به طریق اولی پذیرش رهبری آنان نیز جایز نخواهد بود)و اگر به معنای سرپرستی باشد به دلالت مطابقی رهبری و کارگزاری کافران بر مسلمانان ممنوع است.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۳ خرداد ۹۴ ، ۰۳:۴۳
  • امین کریمی

شرایط عمومی حاکم از دیدگاه قرآن کریم(2)

امین کریمی | جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۴ ق.ظ
2: رشد  دومین از شرایط عموم حاکم داشتم رشد است.فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُوا إِلَیْهِمْ أَمْوَالَهُمْ(نساء/6)  وقتی اموال خود انسان را بدون رشد نمی‌توان به آنها داد درباره اختیارات و اموال مردم و نفس و جان آنها به اولویت باید در اختیار کسی قرار داد که دارای رشد باشد. وَ لاَ تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَاماً وَ ارْزُقُوهُمْ فِیهَا وَ اکْسُوهُمْ وَ قُولُوا لَهُمْ قَوْلاً مَعْرُوفاً(نساء/5) منظور از اموال مطلق اموال است و شامل اموال عمومی متعلق به جامعه نیز می‌شود، و حاکم بر اموال و جان مردمان تسلط دارد، بلکه کارگزاران نیز بر اموال و جان‌های مردم حکومت دارند بنابراین همه آنان باید از رشد کافی بر خوردار باشند. امیر مؤمنان نیز فرمود: وَ لَکِنَّنِی آسَى أَنْ یَلِیَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ سُفَهَاؤُهَا؛ نگرانی من این است که بی خردان زمام امور این امت را بدست بگیرند. نهج‏البلاغة          452    62- و من کتاب له ع إلى أهل مصر
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ خرداد ۹۴ ، ۰۶:۱۴
  • امین کریمی

شرایط عمومی حاکم ازدیدگاه قرآن کریم(1)

امین کریمی | پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۵۸ ق.ظ
منظور از شرایط عام، شرایطی است که  به خصوص درباره حاکم و کارگزاران حکومتی نیامده است بلکه شرایطی عمومی است که قابل تطبیق بر حاکمان و کارگزران حکومتی نیز هست. عقل:  از شرایط عامه تکلیف است و به ضرورت شرط حاکم و کارگزاران است. در قرآن نیز بارها به تعقل دعوت کرده است و از تفکر نکردن نکوهش نموده است. امیر المومنین علیه السلام می فرماید:یحتاج الإمام إلى قلب عقول و لسان قئول و جنان على إقامة الحق صئول (غرر الحکم/340) امام(حاکم وپیشوا) نیازمند قلب پرعقل (هوشمند) است.
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۰۸:۵۸
  • امین کریمی

عکس اندیشه

امین کریمی | پنجشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۲۴ ق.ظ
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۱ خرداد ۹۴ ، ۰۴:۲۴
  • امین کریمی

مستنداصول اندیشه امام خمینی از دیدگاه امام خامنه ای(7)

امین کریمی | چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۱۷ ق.ظ
7:        وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکن دشمن با وحدت کلمه و اعتصام به حبل اللَّه به شعائر مذهبى اهمیت بیشتر بدهید و جمعیتهاى خود را فشرده تر و انبوهتر فرمایید و در مقابل استعمار و دستگاه جبار به صفوف خود در جماعات و اجتماعات مذهبى براى احقاق حق و ابطال باطل بیفزایید.( صحیفه امام    ج‏1    353  ) و سران قوم باید روابط داشته باشند با هم، متفرق نباید باشند. امروز روزى نیست که شماها با تفرقه کار انجام بدهید. اگر چنانچه تفرقه داشته باشید، تا آخر همین هستید و از همین بدتر. تکلیف است، تکلیف الهى است، باید با هم باشید.( صحیفه امام    ج‏3    412    ) البته دو تفکر هست، باید هم باشد. دو رأى هست، باید هم باشد. سلیقه‏هاى مختلف باید باشد، لکن سلیقه‏هاى مختلف اسباب این نمى‏شود که انسان با هم خوب نباشد. من عرض کردم مثل طلبه‏ها که با هم مباحثه مى‏کنند، آن وقتى که مباحثه مى‏کردند جار و جنجال جورى بود که انسان خیال مى‏کرد دشمن هم هستند، وقتى مباحثه تمام مى‏شد مى‏نشستند به دوستى کردن و انس. اگر در یک ملتى اختلاف سلیقه نباشد، این ناقص است. اگر در یک مجلسى اختلاف نباشد، این مجلس ناقصى است. اختلاف باید باشد، اختلاف سلیقه، اختلاف رأى، مباحثه، جار و جنجال اینها باید باشد، لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته، بشویم دشمن هم. باید دو دسته باشیم در عین حالى که اختلاف داریم، دوست هم باشیم‏.( صحیفه امام    ج‏21    47 )   باید وحدت داشته باشید تا حفظ بشوید. دسیسه‏ها براى ایجاد اختلاف است. و شما توجه داشته باشید که یک کلمه اختلاف‏آمیز از گناهان بزرگى است که مشکل است خداى تبارک تعالى بیامرزد، چه این کلمه صادر بشود از دشمنهاى ما، چه این کلمه صادر بشود از دوستان ما، چه از اشخاصى که ادعاى قداست مى‏کنند و چه از اشخاصى که این ادعا را ندارند. یک کلمه اختلاف‏انگیز در یک همچو موقعى، که اسلام در معرض خطر کفر است، این از گناهانى است که نمى‏شود به این زودى ازش گذشت. شما فردا وارد مى‏شوید بر خداى تبارک و تعالى و آنجا جواب باید بدهید. آنهایى که ما را دعوت مى‏کنند به صلح و سازش، در محضر خدا هستند و جواب باید بدهند. آنهایى که ما را دعوت مى‏کنند به آتش بس در محضر خدا هستند و جواب باید بدهند. توجه کنید به همه امور و وحدت را حفظ کنید تا خداى تبارک و تعالى عنایتش را مستدام کند و شما را به سعادت برساند.( صحیفه امام    ج‏20    252    ) امروز خیلى تکلیف به عهده ماست، تکلیفهاى شاق هم به عهده ماست. امروز شمایید و همه عالم دشمن شما الّا معدود، البته بین ملتها زیاد هست به شما توجه دارند.اما دولتها معدودى هستند که مخالف با شما نیستند، همه مخالف‏اند. اگر ما هم بخواهیم خودمان با هم مخالفت کنیم، این یک جرمى است که تا ابد به عهده ما خواهد ماند و براى ما یک جرم ابدى ثابت خواهد شد، یک روسیاهى ابدى پیش خداى تبارک و تعالى براى ما پیدا خواهد شد. ما محتاج به وحدت هستیم در سالیان دراز، همیشه. قرآن کریم که [به‏] ما دستور داده و به مسلمین دستور وحدت داده، براى یک سال و ده سال و صد سال نیست، براى سرتاسر عالم است در سرتاسر تاریخ. و ما محتاج به این هستیم که عملًا وحدت را محقق کنیم و محقق هست و نگه داریم این وحدت را. ما الآن هم در بین راه هستیم و باید این وحدت را حفظ کنیم. و من امیدوارم که با برکت وحدت ملت ایران، این وحدت در سایر کشورهاى اسلامى هم پیدا بشود که دارد پیدا مى‏شود، و همه مسلمین دست واحد بشوند بر اعدا چنانچه در روایت هست.( صحیفه امام    ج‏19    436   )
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۰ خرداد ۹۴ ، ۰۷:۱۷
  • امین کریمی

مستنداصول اندیشه امام خمینی از دیدگاه امام خامنه ای(6)

امین کریمی | سه شنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۱۲ ب.ظ
6:        استقلال و نفی سلطه‌پذیری" هدفْ بزرگتر از آزاد شدن عدّه‏اى است، هدف را باید در نظر داشت. هدفْ اسلام است؛ استقلال مملکت است؛ طرد عمّال اسرائیل است‏.( صحیفه امام    ج‏1    267   ) تا محمد رضا و دودمان پهلوى هست، ما نمى‏توانیم یک روى آزادى و یک روى استقلال براى مملکتمان ببینیم. این یک نوکرى هست که گذاشته‏اند او را اینجا و «مأمور» براى وطنش هست! خودش هم مى‏گوید «مأموریت براى وطنم»! راست مى‏گوید اما مأموریت از امریکا! مأمور است از جانب امریکا براى وطنش که این وطن را، وطن بیچاره را، نه بگذارد رشد معنوى بکند و     نه مالشان را خودشان بخورند. مالشان باید نصیب امریکا بشود.( صحیفه امام    ج‏3    509    ) جهت دیگرى که هست جهت فرهنگ جوامع بوده است. این جوامع [را] دیده‏اند، مطالعه کردند که اگر فرهنگ اینها یک فرهنگ مستقل صحیح باشد، از توى اینها یک جمعیتهاى سیاسى مستقل و امین پیدا مى‏شود و این هم براى آنها مضر است. بِناءً عَلَیْه، در جانب اسلام و روحانیت، دو چیز را سد مى‏دیدند: یکى اصل اسلام را، و یکى هم روحانیت را؛ و در جانب دیگر باز احتمال این را که اگر این فرهنگ یک فرهنگ مستقلى باشد، در بین اینها تربیت مى‏شوند یک جوانهایى و یک رجالى [که‏] اگر اینها تربیت بشوند، لا محاله مقدرات مملکت دست اینها مى‏افتد، باز هم مانع مى‏شوند از اینکه اینها برسند به آمال خودشان، که آن آمالْ زیرزمینیهاست. روى زمینى هم هست؛ ولى مهمش آنهایى است که در زیر زمین دارند.( صحیفه امام ج‏4    16  )  عمده این است که فرهنگ یک فرهنگ متحول بشود؛ یک فرهنگى که از آن غربزدگى بیرون بیاید. همه چیزمان باید این طور بشود. استقلال فکرى، استقلال باطنى، داشته باشد. علاوه بر اینکه استقلال باید داشته باشد و کسى در فرهنگ دخالت نباید بکند، باید استقلال فکرى داشته باشد؛ خودش مستقل و آزاد و روى پاى خودش باشد. این طور نباشد که توجهش به این باشد که غرب چه مى‏کند، ما هم دنبال او؛ آنها چه مى‏گویند، ما هم دنبال او.( صحیفه امام    ج‏9    75   ) ما باید استقلال فکرى داشته باشیم. ما باید پیوند فکریمان را از غرب جدا کنیم. اگر بخواهیم خودمان زندگى بکنیم، خودمان مستقل باشیم، پیوند به آنجا نداشته باشیم. باید استقلال فکرى پیدا بکنیم، استقلال فکرى به این است که هیچ چیزمان مربوط به آنهانباشد. همه چیزمان مستقل باشد. افکارمان مستقل باشد. رادیویمان مستقل باشد. تلویزیونمان مستقل باشد. سینمایمان مستقل. جدا بشود از آن مسائل غربى، خودمان على حده براى خودمان یک زندگى داشته باشیم. نترسید از اینکه به شما بگویند «کهنه‏پرست» نترسید از اینکه یک روزنامه‏نویسى یا یک مقاله‏نویسى- که نمى‏دانم چه حالى در او هست، چه فکرى مى‏کند- انتقاد بکند. از انتقاد نترسید. اینها انتقاد مى‏کنند.( صحیفه امام    ج‏9    159    ) اگر یک مملکتى بخواهد مستقل باشد، اول شرط این است که احتیاج نداشته باشد به غیر، اگر احتیاج داشت که نمى‏تواند مستقل باشد. احتیاج، خودش یک بستگى [سیاسى‏] است. اگر یک روزى آن کسى که ما به او محتاج- فرض کنید- باشیم، یک روزى جلویش را بگیرد، خوب ما باید تسلیمش بشویم. ما باید کارى بکنیم که مستقل بشویم. کارى بکنیم که محتاج نباشیم؛ این هم به این است که دانشگاهى بنایش را بر این بگذارد که در دانشگاه خودش کارى بکند که آن مقدارى که مملکت خودش محتاج [است‏] بتواند آن مقدار را درست بکند. عار است براى یک مملکتى که خارج از طب او استفاده کرده، حالا هر کس هر چه مى‏شود از اینجا پا شود برود به لندن پیش دشمنهاى ما(صحیفه امام    ج‏10    443)    اما اگر ما بایستیم و بگوییم نه، ما نه شرقى هستیم و نه غربى؛ نه این را مى‏خواهیم، نه آن را مى‏خواهیم و با هیچ کس هم دعوا نداریم، هر کس با [ما] مصالحه دارد و حاضر است که ما با استقلال خودمان زندگى کنیم، ما با او هم روابط داریم و هر کس این معنا را ندارد، ما نمى‏خواهیم روابط داشته باشیم.بالاخره، اساس یک کشورى با اتحاد مردمش [محکم‏] مى‏شود. استقلال یک کشورى اگر بخواهد حفظ بشود، باید مردم احساس کنند که ما استقلال مى‏خواهیم.( صحیفه امام    ج‏17    125 )   من مى‏خواهم ملت اسلام سربلند باشد، مستقل باشد؛ نه مثل حالا که ما باید همه چیزمان از جاى دیگر باشد. و همه مسائل سیاسى‏مان را دیگران نقشه بکشند، همه مسائل اجتماعى‏مان را دیگران نقشه‏اش را بکشند، فرهنگ ما را دیگران برنامه بدهند، ارتش ما را دیگران- مستشار دیگران اداره بکنند. من مى‏خواهم که همه شما مستقل باشید. و این ته مانده‏اى که از استعمار مانده است و حالا به اظهار «ملیت» و اینها دارد کسب بیت المال را مى‏کند، این را هم بزنید پرتش بکنید.(صحیفه امام    ج‏6    52  )
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۲
  • امین کریمی

مستند اصول اندیشه امام خمینی از دیدگاه امام خامنه ای (5)

امین کریمی | دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۱ ب.ظ
5:  مخالفِ قلدران بین المللی و مستکبران" و  حمایت از مظلومان البته ما طرفدار همه مظلومین در همه جا هستیم، و میل داریم که مظلومین بر همه ستمگران غلبه کنند.( صحیفه امام    ج‏19    94    ) تمام مستکبرین را محکوم مى‏کنیم. و ما اگر قدرت داشته باشیم تمام مستکبرین را از بین خواهیم برد.( صحیفه امام    ج‏6    499    ) خداوند را سپاس مى‏کنم که اراده فرمود منت بر مستضعفین بگذارد علیه مستکبرین و زمین را از لَوْث مستکبرین پاک کند و مستضعفین را به حکومت زمین برساند. «2» اسلام براى همین مقصد آمده است و تعلیمات اسلام براى همین معناست که مستکبرى در زمین نباشد و نتوانند مستکبرین مستضعفین را استعمار و استثمار کنند. ما به تَبَع تعالیم عالیه قرآن و آنچه از اسلام و سیره رسول اکرم و ائمه مسلمین به دست آوردیم و از سیره انبیا- چنانچه در قرآن نقل مى‏فرماید- به دست آوردیم، آن است که مستضعفین با هم مجتمع شوند و بر مستکبرین ثَوْره «3» کنند و نگذارند حقوق آنها را ببرند. ما با این تعالیم پیشرفت کردیم‏.( صحیفه امام    ج‏7    117   ) و ما گفته‏ایم مکرر که اسرائیل- این جرثومه فساد- اکتفا به قدس، اکتفا به بیت المقدس، نخواهد کرد. و اگر مهلت داده شود، تمام دوَل اسلامى در معرض خطر است. اشتباه سابق باید جبران بشود به اتحاد مسلمین و تشکیل «حزب مستضعفین» بر ضد مستکبرین- که در رأس آنها امریکاى جانى است، و نوکر بسیار فاسد او که اسرائیل است‏.( صحیفه امام    ج‏9    281    ) هر کس نگاه کند به سیره انبیا از صدر عالم تا حالا، مى‏بیند که آنى که اطراف انبیا جمع شدند مظلومها هستند، آنى که مقابل انبیا بودند قلدرها بودند. ما هیچ نبى‏اى را سراغ نداریم که با یک قلدرى ساخته باشد.( صحیفه امام    ج‏15    507 )     ما این سؤال را داریم که چرا سکوت در مقابل ظلم؟ این دستور حضرت مسیح هست!؟ چرا واگذار کردند ابرقدرتها را به حال خود تا هر چه جنایت مى‏خواهند بکنند و هر چه مظلومان را مى‏خواهند از بین ببرند؟( صحیفه امام    ج‏11    410    ) اى مستضعفین جهان! بپاخیزید و خود را از چنگال دشمنان بشر نجات دهید؛ و بیش از این زیر بار ظلم نروید که خداوند با مظلومان است‏.( صحیفه امام    ج‏12    33  ) هان اى مظلومان جهان! از هر قشر و از هر کشورى هستید به خود آیید و از هیاهو و عربده امریکا و سایر زورمندان تهى مغز نهراسید، و جهان را بر آنان تنگ کنید و حق خود را با مشت گره کرده از آنان بگیرید.( صحیفه امام    ج‏12    144    ) مصیبت عظیم آن است که امریکا که قریب نیم قرن بر مسلمانان جهان بخصوص منطقه، هر چه خواسته است ستم کرده و مخازن آنان را غارت نموده است، دولتها نه تنها از ترس امریکا نمى‏توانند اظهار مظلومیت مظلومان را حتى در کشورهاى خودشان بشنوند، بلکه چنانچه دیدیم با ملت غارتزده ایران که با نهضت اسلامى خود مى‏خواهد فریاد مظلومانه سر دهد و به ملتهاى مظلوم جهان داد خود را برساند، چه‏ها کرده و در مخالفت با ایران حتى از امریکا و اسرائیل گوى سبقت را ربودند، و براى تقرب به ستمکاران، با تمام قواى تبلیغاتى و تسلیحاتى به متجاوز به ایران کمک نمودند. به جاى آنکه به ملت و دولت برادر خود دست اخوت و وحدت دهند، به امریکا و اسرائیل دست عبودیت و ذلت دادند و به توطئه علیه ملت ایران برخاستند.( صحیفه امام    ج‏16    511    ) ما امروز دورنماى صدور انقلاب اسلامى را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از پیش مى‏بینیم و جنبشى که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است، امیدبخش آتیه روشن است و وعده خداوند تعالى را نزدیک و نزدیکتر مى‏نماید.( صحیفه امام    ج‏17    480    ) جهانخواران که با نامهاى پر زرق و برق و شعارهاى طرفدارى از حقوق بشر و صلح دوستى و آرامش جهان و طرفدارى از توده‏هاى کارگر و کشاورز به جان جهانیان مظلوم افتاده و فساد و ترور و قتل و غارت را در صحنه گیتى روزافزون مى‏کنند و از بیدارى مظلومان و ستمدیدگان جهان در طول تاریخ خطر را از نزدیک مى‏بینند، به فکر اغفال آنان افتاده‏اند. و رفت و آمدها براى برچیدن سلاحهاى مخرب که جهان را تهدید مى‏کند جز شعارى بیش نتواند بود. کدام عاقل است که باور کند اینان از این گونه مسائل صرف نظر نمایند و به حال بشریت رحم کنند! بعید نیست که امریکا از این ملاقاتها و مذاکره‏ها دو مقصود داشته باشد: یکى اغفال جهانیان و جلب نظر آنان، و به خاموشى کشاندن شعله‏هایى که در دل مظلومان جهان بر ضد منافع نامشروع این ابرمتجاوز افروخته شده و رو به افزایش است‏.( صحیفه امام    ج‏19    147    ) و این ملت مظلوم ایران است که همواره مورد حمله جهانخواران بوده است؛ و استکبار از همه کمینگاههاى سیاسى و نظامى و فرهنگى و اقتصادى خود به ما حمله کرده است. انقلاب اسلامى ما تا کنون کمینگاه شیطان و دام صیادان را به ملتها نشان داده است. جهانخواران و سرمایه داران و وابستگان آنان توقع دارند که ما شکسته شدن نونهالان و به چاه افتادن مظلومان را نظاره کنیم و هشدار ندهیم. و حال آنکه این وظیفه اولیه ما و انقلاب اسلامى ماست که در سراسر جهان صلا زنیم که اى خواب رفتگان! اى غفلت‏زدگان! بیدار شوید و به اطراف خود نگاه کنید که در کنار لانه‏هاى گرگ منزل گرفته‏اید. برخیزید که اینجا جاى خواب نیست! و نیز فریاد کشیم سریعاً قیام کنید که جهان ایمن از صیاد نیست! امریکا و شوروى در کمین نشسته‏اند، و تا نابودى کاملتان از شما دست بر نخواهند داشت. راستى اگر بسیج جهانى مسلمین تشکیل شده بود، کسى جرأت این همه جسارت و شرارت را با فرزندان معنوى رسول اللَّه- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- داشت؟( صحیفه امام    ج‏21    89    )
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۸ خرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۱
  • امین کریمی

مستند اصول اندیشه امام خمینی از دیدگاه امام خامنه ای (4)

امین کریمی | يكشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰ ق.ظ
4:        حمایت از محرومان و مستضعفان ومخالفت با نابرابری اقتصادی و اشرافی‌گری ما مجدداً مى‏گوییم که یک موى سر این کوخ‏نشینان و شهیددادگان به همه کاخ و کاخ‏نشینان جهان شرف و برترى دارد.( صحیفه امام    ج‏20    342   ) این از افتخارات و برکات کشور و انقلاب و روحانیت ما است که به حمایت از پابرهنگان برخاسته است و شعار دفاع از حقوق مستضعفان را زنده کرده است. از آنجا که محرومیت‏زدایى، عقیده و راه و رسم زندگى ما است، جهانخواران در این مورد هم ما را آرام نگذاشته‏اند.( صحیفه امام    ج‏20    341    ) البته روحانیون متعهد کشور ما باید خودشان را براى فداکاریهاى بیشتر آماده کنند؛ و در مواقع لزوم و ضرورت از آبرو و اعتبار خود براى حفظ آبروى اسلام و خدمت به محرومان و پابرهنگان استفاده کنند.( صحیفه امام    ج‏21    97    ) یک مملکت خراب، یک مملکت ویران، یک مملکتى که همه ذخایرش را به چپاول بردند حالا مى‏خواهد تازه شروع کند، شروع به نوسازى. این شروع به نوسازى محتاج به وقت است؛ این طور نیست که غفلت از حال مستمندان شده باشد و یا از حال کارگران شده باشد؛ خیر، ما همه به فکر شما هستیم. و ما ان شاء اللَّه بعد از اینکه بتوانیم استقرار بدهیم جمهورى اسلامى را، اسلام در فکر کارمندان و در فکر کارگران و در فکر مستضعفین بیشتر است تا فکر دیگرى. شما مطمئن باشید که اگر ما توانستیم قدرت پیدا بکنیم و اسلام را به آن طور که هست پیاده بکنیم، براى همه شما و براى آنهایى که از شما خیلى بدتر هست زندگى‏شان، فکر خواهد شد.( صحیفه امام    ج‏7    27   ) ما باید براى این طبقه کارگر و کارمند، که طبقه ضعیف هستند، طبقه‏اى هستند که شماها اینها را پایین مى‏دانید و اینها از همه شما بالاتر و بلندمقامتر هستند، باید دولتها براى اینها کار بکنند. شما که آلاف و الوف دارید و در بانکها دارید و در خارج دارید و در داخل دارید و شرکتها دارید و تجارتها دارید، شماها چه مى‏گویید؟ اینهایى که هیچ چیز ندارند در این امور دخالت کردند. خدا مى‏داند آن روزى که من در تلویزیون دیدم که نمایش مى‏داد این زاغه‏نشینان تهران را، وقتى پرسید از یکى‏شان که خوب شما اینجا چه مى‏کنید. گفت ما صبحها که مى‏شود با بچه هامان مى‏رویم به تظاهر. این زاغه‏نشین بیچاره تظاهر کرده است و این پیروزى را آورده است. دولتها باید براى این زاغه‏نشین یک کارى بکنند. شماها که کنار نشسته بودید حالا آمدید مى‏خواهید که استفاده کنید. استفاده‏چیها بروند سراغ کارشان! خداوند ان شاء اللَّه این طبقه را حفظ کند.( صحیفه امام    ج‏7    335    ) مملکت مال خود شماست؛ مال جوانهاى ماست. مملکت مال این زاغه‏نشینان اطراف تهران است. که من خدا مى‏داند براى اینها غصه مى‏خورم. و براى اینها تا حالا فکرى نشده. مملکت مال اینهاست. نهضت را اینها پیش برده‏اند.( صحیفه امام    ج‏10    402    ) همه ما باید همان نیرو را صرف کنیم، خدمت بکنیم؛ آن هم اوّل خدمت به مستضعفین، اوّل خدمت به زاغه‏نشینها، اینهایى که ما مرهون آنها هستیم درپیشبرد این نهضت. این طبقه‏اى که از همه چیز محروم‏اند.( صحیفه امام    ج‏11    17   ) و چیز دیگرى که مى‏خواهم به ملت عرض کنم این است که توجه داشته باشند که دراین ایام سال نو بسیارى از مستمندان، بسیارى از مستضعفین هستند که براى سال نویِشان مثلًا نتوانسته‏اند آن چیزهایى را که مى‏خواسته‏اند، بچه‏هایشان مى‏خواستند، تهیه کنند.آنهایى که دارند به اینها کمک بکنند. و این جمعیتهایى که هستند از ایتام، از فقرا، از مستمندان، از مستضعفین، از اینها، به اینها رسیدگى بکنند.( صحیفه امام    ج‏12    201  )
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۷ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۲۰
  • امین کریمی

مستند اصول اندیشه امام خمینی از دیدگاه امام خامنه ای (3)

امین کریمی | شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۱۴ ق.ظ
3:اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی"  امام بزرگوار در مسائل مختلف اقتصادی، نظامی، سازندگی، تبلیغاتی و از همه بالاتر در مسائل انتخابات، همواره به‌طور واقعی به نیرو و رای مردم اعتقاد داشت و معتقدِ تکیه به مردم بود، ... امام رحمه‌الله برای رأی، افکار و تشخیص مردم به معنای واقعی کلمه، احترام قائل بود.حتی در مواردی ممکن بود تشخیص و انتخاب مردم با نظر امام یکسان نبود اما امام برای آراء مردم احترام قائل بود.امام رحمه‌الله که بارها مردم را ولی‌نعمت و خود را خادم مردم معرفی می‌کرد(مقام معظم رهبری). . در امر زراعت، در امر دامدارى، هم دولت باید کمک کند و هم مردم باید به هم کمک کنند و هم کار بکنند مردم. مردم باید مشغول کار بشوند. یک مملکتى است که احتیاج به نیروى کار دارد اگر این نیرو به خدمت دیگرى کشیده بشود- به کارهاى دیگر کشیده بشود- این موجب این مى‏شود که نتوانند این حاجتى که ملت دارد برآورده کنند.( صحیفه امام    ج‏11    414    ) ما به یارى خدا و با همت و اراده پولادین مردم در برابر همه مشکلات خواهیم ایستاد و همان گونه که به برکت ایمان و توکل مردم و رزمندگان به پیروزیهاى بزرگ و معجزه‏آسایى رسیده‏ایم و هر روزِ ما روز موفقیت و امتحان جدیدى بوده است، بعد از این نیز به راه خود ادامه مى‏دهیم.( صحیفه امام    ج‏21    52    ) انتخابات مثل سابق نباشد که از مرکز دستور داده مى‏شد که این باید وکیل بشود، دیگر کسى هم حقّ ندارد حرفى بزند. انتخابات دست مردم است، رئیس جمهور و نخست وزیر با آن رعیتى که در کشاورزى کار مى‏کند و آن بازارى‏اى که در بازار کار مى‏کند، راجع به انتخابات یک جور هستند، على السواء هستند. یعنى رئیس جمهور یک رأى دارد، نخست وزیر هم یک رأى دارد و آن کشاورزى که در دوردست افتاده ترین این کشور است، آن هم یک رأى دارد. رأیشان فرقى با هم ندارد و همه هم مسئول هستند(صحیفه امام    ج‏18    283  )  من از عواطف ملت شریف نسبت به خادم خودشان تشکر مى‏کنم‏( صحیفه امام    ج‏12    151 )   من از همه شما آقایان تشکر مى‏کنم که در این موردها زحمت کشیدید لکن زحمتى بوده است که براى خادم خودتان کشیدید، زحمتى بوده است که براى خدمتگزار خودتان کشیدید. من خدمتگزار شما هستم. من مى‏خواهم که شما عزیز باشید. من خدمتگزار ملت هستم. من مى‏خواهم ملت اسلام سربلند باشد.( صحیفه امام    ج‏6    51    )
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۶ خرداد ۹۴ ، ۰۵:۱۴
  • امین کریمی