رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

فَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿الحج‏، 50﴾
پس کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، آمرزش و رزقی نیکو برای آنهاست.

رزق کریم یک عنوان قرآنی است.که خداوند متعال در قرآن کریم در 5مورد از این عنوان استفاده می کند.همانطور که در ایه بالا آمده است.رزق کریم جایزه ای است که خداوند به بندگانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام بدهندعطا می کند.
امیدواریم که درسایه این ذکر شریف بتوانیم معارف قران وعترت را منتشر بسازیم.وجزو خدمتگذاران به قران وعترت نام ما ثبت گردد.تا روز قیامت در پیشگاه قرآن وعترت مهجور نباشیم.

طبقه بندی موضوعی

مستند اصول اندیشه امام خمینی از دیدگاه امام خامنه ای (3)

امین کریمی | شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۱۴ ق.ظ
3:اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی"  امام بزرگوار در مسائل مختلف اقتصادی، نظامی، سازندگی، تبلیغاتی و از همه بالاتر در مسائل انتخابات، همواره به‌طور واقعی به نیرو و رای مردم اعتقاد داشت و معتقدِ تکیه به مردم بود، ... امام رحمه‌الله برای رأی، افکار و تشخیص مردم به معنای واقعی کلمه، احترام قائل بود.حتی در مواردی ممکن بود تشخیص و انتخاب مردم با نظر امام یکسان نبود اما امام برای آراء مردم احترام قائل بود.امام رحمه‌الله که بارها مردم را ولی‌نعمت و خود را خادم مردم معرفی می‌کرد(مقام معظم رهبری). . در امر زراعت، در امر دامدارى، هم دولت باید کمک کند و هم مردم باید به هم کمک کنند و هم کار بکنند مردم. مردم باید مشغول کار بشوند. یک مملکتى است که احتیاج به نیروى کار دارد اگر این نیرو به خدمت دیگرى کشیده بشود- به کارهاى دیگر کشیده بشود- این موجب این مى‏شود که نتوانند این حاجتى که ملت دارد برآورده کنند.( صحیفه امام    ج‏11    414    ) ما به یارى خدا و با همت و اراده پولادین مردم در برابر همه مشکلات خواهیم ایستاد و همان گونه که به برکت ایمان و توکل مردم و رزمندگان به پیروزیهاى بزرگ و معجزه‏آسایى رسیده‏ایم و هر روزِ ما روز موفقیت و امتحان جدیدى بوده است، بعد از این نیز به راه خود ادامه مى‏دهیم.( صحیفه امام    ج‏21    52    ) انتخابات مثل سابق نباشد که از مرکز دستور داده مى‏شد که این باید وکیل بشود، دیگر کسى هم حقّ ندارد حرفى بزند. انتخابات دست مردم است، رئیس جمهور و نخست وزیر با آن رعیتى که در کشاورزى کار مى‏کند و آن بازارى‏اى که در بازار کار مى‏کند، راجع به انتخابات یک جور هستند، على السواء هستند. یعنى رئیس جمهور یک رأى دارد، نخست وزیر هم یک رأى دارد و آن کشاورزى که در دوردست افتاده ترین این کشور است، آن هم یک رأى دارد. رأیشان فرقى با هم ندارد و همه هم مسئول هستند(صحیفه امام    ج‏18    283  )  من از عواطف ملت شریف نسبت به خادم خودشان تشکر مى‏کنم‏( صحیفه امام    ج‏12    151 )   من از همه شما آقایان تشکر مى‏کنم که در این موردها زحمت کشیدید لکن زحمتى بوده است که براى خادم خودتان کشیدید، زحمتى بوده است که براى خدمتگزار خودتان کشیدید. من خدمتگزار شما هستم. من مى‏خواهم که شما عزیز باشید. من خدمتگزار ملت هستم. من مى‏خواهم ملت اسلام سربلند باشد.( صحیفه امام    ج‏6    51    )
  • امین کریمی