رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

فَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿الحج‏، 50﴾
پس کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، آمرزش و رزقی نیکو برای آنهاست.

رزق کریم یک عنوان قرآنی است.که خداوند متعال در قرآن کریم در 5مورد از این عنوان استفاده می کند.همانطور که در ایه بالا آمده است.رزق کریم جایزه ای است که خداوند به بندگانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام بدهندعطا می کند.
امیدواریم که درسایه این ذکر شریف بتوانیم معارف قران وعترت را منتشر بسازیم.وجزو خدمتگذاران به قران وعترت نام ما ثبت گردد.تا روز قیامت در پیشگاه قرآن وعترت مهجور نباشیم.

طبقه بندی موضوعی

مستنداصول اندیشه امام خمینی از دیدگاه امام خامنه ای(7)

امین کریمی | چهارشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۱۷ ق.ظ
7:        وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکن دشمن با وحدت کلمه و اعتصام به حبل اللَّه به شعائر مذهبى اهمیت بیشتر بدهید و جمعیتهاى خود را فشرده تر و انبوهتر فرمایید و در مقابل استعمار و دستگاه جبار به صفوف خود در جماعات و اجتماعات مذهبى براى احقاق حق و ابطال باطل بیفزایید.( صحیفه امام    ج‏1    353  ) و سران قوم باید روابط داشته باشند با هم، متفرق نباید باشند. امروز روزى نیست که شماها با تفرقه کار انجام بدهید. اگر چنانچه تفرقه داشته باشید، تا آخر همین هستید و از همین بدتر. تکلیف است، تکلیف الهى است، باید با هم باشید.( صحیفه امام    ج‏3    412    ) البته دو تفکر هست، باید هم باشد. دو رأى هست، باید هم باشد. سلیقه‏هاى مختلف باید باشد، لکن سلیقه‏هاى مختلف اسباب این نمى‏شود که انسان با هم خوب نباشد. من عرض کردم مثل طلبه‏ها که با هم مباحثه مى‏کنند، آن وقتى که مباحثه مى‏کردند جار و جنجال جورى بود که انسان خیال مى‏کرد دشمن هم هستند، وقتى مباحثه تمام مى‏شد مى‏نشستند به دوستى کردن و انس. اگر در یک ملتى اختلاف سلیقه نباشد، این ناقص است. اگر در یک مجلسى اختلاف نباشد، این مجلس ناقصى است. اختلاف باید باشد، اختلاف سلیقه، اختلاف رأى، مباحثه، جار و جنجال اینها باید باشد، لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته، بشویم دشمن هم. باید دو دسته باشیم در عین حالى که اختلاف داریم، دوست هم باشیم‏.( صحیفه امام    ج‏21    47 )   باید وحدت داشته باشید تا حفظ بشوید. دسیسه‏ها براى ایجاد اختلاف است. و شما توجه داشته باشید که یک کلمه اختلاف‏آمیز از گناهان بزرگى است که مشکل است خداى تبارک تعالى بیامرزد، چه این کلمه صادر بشود از دشمنهاى ما، چه این کلمه صادر بشود از دوستان ما، چه از اشخاصى که ادعاى قداست مى‏کنند و چه از اشخاصى که این ادعا را ندارند. یک کلمه اختلاف‏انگیز در یک همچو موقعى، که اسلام در معرض خطر کفر است، این از گناهانى است که نمى‏شود به این زودى ازش گذشت. شما فردا وارد مى‏شوید بر خداى تبارک و تعالى و آنجا جواب باید بدهید. آنهایى که ما را دعوت مى‏کنند به صلح و سازش، در محضر خدا هستند و جواب باید بدهند. آنهایى که ما را دعوت مى‏کنند به آتش بس در محضر خدا هستند و جواب باید بدهند. توجه کنید به همه امور و وحدت را حفظ کنید تا خداى تبارک و تعالى عنایتش را مستدام کند و شما را به سعادت برساند.( صحیفه امام    ج‏20    252    ) امروز خیلى تکلیف به عهده ماست، تکلیفهاى شاق هم به عهده ماست. امروز شمایید و همه عالم دشمن شما الّا معدود، البته بین ملتها زیاد هست به شما توجه دارند.اما دولتها معدودى هستند که مخالف با شما نیستند، همه مخالف‏اند. اگر ما هم بخواهیم خودمان با هم مخالفت کنیم، این یک جرمى است که تا ابد به عهده ما خواهد ماند و براى ما یک جرم ابدى ثابت خواهد شد، یک روسیاهى ابدى پیش خداى تبارک و تعالى براى ما پیدا خواهد شد. ما محتاج به وحدت هستیم در سالیان دراز، همیشه. قرآن کریم که [به‏] ما دستور داده و به مسلمین دستور وحدت داده، براى یک سال و ده سال و صد سال نیست، براى سرتاسر عالم است در سرتاسر تاریخ. و ما محتاج به این هستیم که عملًا وحدت را محقق کنیم و محقق هست و نگه داریم این وحدت را. ما الآن هم در بین راه هستیم و باید این وحدت را حفظ کنیم. و من امیدوارم که با برکت وحدت ملت ایران، این وحدت در سایر کشورهاى اسلامى هم پیدا بشود که دارد پیدا مى‏شود، و همه مسلمین دست واحد بشوند بر اعدا چنانچه در روایت هست.( صحیفه امام    ج‏19    436   )
  • امین کریمی