رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

فَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿الحج‏، 50﴾
پس کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، آمرزش و رزقی نیکو برای آنهاست.

رزق کریم یک عنوان قرآنی است.که خداوند متعال در قرآن کریم در 5مورد از این عنوان استفاده می کند.همانطور که در ایه بالا آمده است.رزق کریم جایزه ای است که خداوند به بندگانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام بدهندعطا می کند.
امیدواریم که درسایه این ذکر شریف بتوانیم معارف قران وعترت را منتشر بسازیم.وجزو خدمتگذاران به قران وعترت نام ما ثبت گردد.تا روز قیامت در پیشگاه قرآن وعترت مهجور نباشیم.

طبقه بندی موضوعی

شرایط عمومی حاکم از دیدگاه قرآن کریم(2)

امین کریمی | جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۴ ق.ظ
2: رشد  دومین از شرایط عموم حاکم داشتم رشد است.فَإِنْ آنَسْتُمْ مِنْهُمْ رُشْداً فَادْفَعُوا إِلَیْهِمْ أَمْوَالَهُمْ(نساء/6)  وقتی اموال خود انسان را بدون رشد نمی‌توان به آنها داد درباره اختیارات و اموال مردم و نفس و جان آنها به اولویت باید در اختیار کسی قرار داد که دارای رشد باشد. وَ لاَ تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَاماً وَ ارْزُقُوهُمْ فِیهَا وَ اکْسُوهُمْ وَ قُولُوا لَهُمْ قَوْلاً مَعْرُوفاً(نساء/5) منظور از اموال مطلق اموال است و شامل اموال عمومی متعلق به جامعه نیز می‌شود، و حاکم بر اموال و جان مردمان تسلط دارد، بلکه کارگزاران نیز بر اموال و جان‌های مردم حکومت دارند بنابراین همه آنان باید از رشد کافی بر خوردار باشند. امیر مؤمنان نیز فرمود: وَ لَکِنَّنِی آسَى أَنْ یَلِیَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ سُفَهَاؤُهَا؛ نگرانی من این است که بی خردان زمام امور این امت را بدست بگیرند. نهج‏البلاغة          452    62- و من کتاب له ع إلى أهل مصر
  • امین کریمی