رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

فَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿الحج‏، 50﴾
پس کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، آمرزش و رزقی نیکو برای آنهاست.

رزق کریم یک عنوان قرآنی است.که خداوند متعال در قرآن کریم در 5مورد از این عنوان استفاده می کند.همانطور که در ایه بالا آمده است.رزق کریم جایزه ای است که خداوند به بندگانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام بدهندعطا می کند.
امیدواریم که درسایه این ذکر شریف بتوانیم معارف قران وعترت را منتشر بسازیم.وجزو خدمتگذاران به قران وعترت نام ما ثبت گردد.تا روز قیامت در پیشگاه قرآن وعترت مهجور نباشیم.

طبقه بندی موضوعی

صفات اخلاقی حضرت فاطمه زهرا در قرآن کریم(1)

امین کریمی | دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۶:۳۸ ق.ظ
مقدمه حضرت فاطمه سلام الله علیها که جزو عترت طاهرین است.با توجه به حدیث شریف ثقلین ارتباطی ناگسستنی و به هم پیوسته با قرآن کریم دارد.قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ ع‏ دَعَا رَسُولُ اللَّهِ أَصْحَابَهُ بِمِنًى فَقَالَ یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنِّی تَارِکٌ‏ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ‏ أَمَا إِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی أَهْلَ بَیْتِی فَإِنَّهُمَا لَنْ یَفْتَرِقَا حَتَّى یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوْضَ الحدیث‏[1]. با توجه به روایات و نقل های تاریخی که درمورد بسیاری از آیات به دست ما رسیده است. متوجه می شویم.شان و سبب نزول وبسیاری از آیات از باب جری و تطبیق در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد.از جمله شان نزول  سوره کوثر در بیان عظمت و بزرگی ایشان می باشد. بررسی فضایل و ویژگی های ایشان در قرآن کریم تحقیق خیلی گسترده و کاملی را می طلبد.هر چند که در این مورد کتابهای نوشته و به این موضوع با اهمیت پرداخته شده است. اما آنچه در این مقاله کوشیده شده است که مورد بررسی قرار بگیرد،برخی از و یژگی های اخلاقی آن بانوی بزرگوار می باشد که عمدتا آیات مرتبط با آن در سوره مبارکه انسان می باشد.که بر طبق روایات در مورد خانواده امیر المومنین و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نازل شده است. در این تحقیق کوشش شده است فضایل و ویژگی های اخلاقی حضرت فاطمه س در دو بعد درونی و بیرونی تبیین شود.ابتدا موضوع مورد بحث و اهمیت آن از دیدگاه معارف اسلامی مشخص سپس آیات دال بر موضوع معرفی و سپس به بررسی آیه یا آیات مورد اشاره از دیدگاه مفسرین شیعه و سنی در ذیل هر موضوع پرداخته شده است. [1] بصائر الدرجات فی فضائل آل محمد صلى الله علیهم ؛ ج‏1 ؛ ص413

نظرات  (۱)

مطالب عالی بودن من استفاده کردم