رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

فَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿الحج‏، 50﴾
پس کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، آمرزش و رزقی نیکو برای آنهاست.

رزق کریم یک عنوان قرآنی است.که خداوند متعال در قرآن کریم در 5مورد از این عنوان استفاده می کند.همانطور که در ایه بالا آمده است.رزق کریم جایزه ای است که خداوند به بندگانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام بدهندعطا می کند.
امیدواریم که درسایه این ذکر شریف بتوانیم معارف قران وعترت را منتشر بسازیم.وجزو خدمتگذاران به قران وعترت نام ما ثبت گردد.تا روز قیامت در پیشگاه قرآن وعترت مهجور نباشیم.

طبقه بندی موضوعی

مقدمه

بی شک آیین مقدس اسلام در تمامی ابعاد برای زندگی بشر دارای برنامه می باشدواین به معنای تمدن سازی تعالیم اسلام عزیز می باشد.سیاست به عنوان یکی از ابعاد مهم زندگی اجتماعی نیز مورد توجه این دین آسمانی می باشد.

همانگونه که اسلام، انسان را به عنوان یک موجود آزادمعرفی می کند.او را در همه ابعاد وشئون مناسب با انسانیت، داری آزادی می داند.یقینا آزادی سیاسی نیز مورد توجه تعالیم اسلامی می باشد.به این معنا که آزادی به معنا واقعی آزادی در سایه بندگی خداوند در معارف اسلامی  درجامعه اسلامی از مسلمانان مطالبه شده است.

حضرت آیت الله جوادی آملی به عنوان یک اسلام شناس واقعی در دوران معاصر به این مسئله مهم یعنی آزادی سیاسی اهتمام داشته اند.تحقیق مذکور در نظر داردآزادی سیاسی را از دیدگاه این اندیشمند عزیزرا مورد کنکاش وجستجو قرار دهد. یقینا با روشن شدن مواضع  واقعی اسلام بر اساس تقوا واجتهاد وبه دور از غرب زدگی وشرق زدگی،سد محکمی در برابر افکار انحرافی والتقاطی ایجاد می شود.

 با جستجوی رایانه ای  کلمات مرتبط باموضوع در مجموعه آثار حضرت آیت الله جوادی آملی وجمع آوری ودسته بندی مطالب به دست آمده، مقاله پیش روی شما در 4بخش تدوین شده است.  در بخش اول به  شناخت مفهومی آزادی سیاسی،  درقسمت دوم مصادیق آزادی سیاسی ومحدودیت ها در آزادی سیاسی در بخش سوم  ودر پایان هم به تطبیق آزادی سیاسی از دیدگاه اسلام با سایر مکاتب پرداخته شده است. وپس از نتیجه گیری به معرفی منابع پرداخته شده است.

  • امین کریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی