رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

فَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿الحج‏، 50﴾
پس کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، آمرزش و رزقی نیکو برای آنهاست.

رزق کریم یک عنوان قرآنی است.که خداوند متعال در قرآن کریم در 5مورد از این عنوان استفاده می کند.همانطور که در ایه بالا آمده است.رزق کریم جایزه ای است که خداوند به بندگانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام بدهندعطا می کند.
امیدواریم که درسایه این ذکر شریف بتوانیم معارف قران وعترت را منتشر بسازیم.وجزو خدمتگذاران به قران وعترت نام ما ثبت گردد.تا روز قیامت در پیشگاه قرآن وعترت مهجور نباشیم.

طبقه بندی موضوعی

ترساندن از جنگ،سیاست حماقت و خیانت

امین کریمی | شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۲۸ ب.ظ

 

ما سایه جنگ را دور کردیم!!! ترساندن مردم از جنگ از بین بردن اعتماد ملی و شجاعت یک ملت است!!! استاد ارجمندم  حضرت ایت الله احمد عابدی در درس خارج فقه با موضوع جهاد  در تاریخ 8اسفند ماه ضمن بحث  در باره اصول و قواعد بحث جهاد به نکات بسیار زیبا و ظریفی اشاره کردند که مناسب با برخی از حرف هایی است که برخی دولتمردان در این روزها به اشتباه مطرح می کنند.گزیده ای از سخنان ایشان این است:

امنیت با نظم و قدرت حاصل می شود. اگر قدرت باشد نظم هست وقتی نظم باشد امنیت هست و حفظ امنیت مردم برای دین مهم و  واجب است. یکی از اصول و قواعد مهم ایجاد شجاعت واعتماد در بین افراد امت است.

 آیا زدن این حرف که دشمن نیامده  و ما جنگ را دور کردیم این امنیت و اعتماد ایجاد می کند؟ 

متاسفانه بعضی دولتیها خیال می کنند هنر ما این بود که جنگ نشد؟ آیا واقعا زدن این حرف، حمله نکردن دشمن امنیت واقعی و ایجاد اعتماد ملی است؟

بلکه درست این است اینجوری نگاه کنیم که چقدر اعتماد به نفس در مردم ایجاد شده است. 

درواقع این طور حرف زدن از جنگ  این ترساندن مردم از جنگ، از بین بردن اعتماد به نفس و روح شجاعت یک ملت است. 

فرهنگ قرآن این است که  هیچ پیامبری نیامده است مگر اینکه به مردم اعتماد به نفس و شجاعت می داده است و کار انبیا و امامان این بوده است. و هیچ گاه با ترساندن مردم از جنگ اعتماد و شجاعت امت خود را ضعیف نکردند. بلکه با تکیه بر قدرت ایمان و اعتماد به خداوند امت خود را به مقابله با ظالمین و مستکبرین وحدت می بخشیدند.کَم من فئة قلیلةٍ غلبت فئة کثیرة(قرآن کریم)

#جهاد #شجاعت_ملت #جهاد_مقابله_با_دشمن #از_دشمن_نترسیم_و _نترسانیم

#تفکرات_روحانی_ریس_جمهور 

#وحدت_رمز_پیروزی  #لبیک_یا_خامنه_ای

  • امین کریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی