رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

فَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿الحج‏، 50﴾
پس کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، آمرزش و رزقی نیکو برای آنهاست.

رزق کریم یک عنوان قرآنی است.که خداوند متعال در قرآن کریم در 5مورد از این عنوان استفاده می کند.همانطور که در ایه بالا آمده است.رزق کریم جایزه ای است که خداوند به بندگانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام بدهندعطا می کند.
امیدواریم که درسایه این ذکر شریف بتوانیم معارف قران وعترت را منتشر بسازیم.وجزو خدمتگذاران به قران وعترت نام ما ثبت گردد.تا روز قیامت در پیشگاه قرآن وعترت مهجور نباشیم.

طبقه بندی موضوعی

مهم ترین فعالیت فرهنگی زمان ظهور منجی

امین کریمی | شنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۲۰ ب.ظ

مهم ترین کار فرهنگی زمان ظهور

 

قطعا ظهور منجی و قیام امام دوازدهم از نسل رسول خدا ص  در کنار برپایی قیامت، یکی از بزرگترین حوادثی است که برای همه بشریت و به وسعت کل زمین، اتفاق خواهد افتاد. اگر زمین در اینده دو اتفاق مهم و فراگیر و جهان شمول را تجربه کند یکی ظهور امام مهدی علیه السلام و دیگری برپایی قیامت می باشد. بی شک، هر انسانی باید برای این آینده مهم، خود را آماده کند.همانطور که آیه شریفه قرآن  اَ لَیس الصبحُ بِقریب (قرآن کریم هود81) به روز قیامت تفسیر و به روز ظهور تطبیق داده شده است حاکی از این می باشد که این دو اتفاق مهم به ما خیلی نزدیک هستند.

آنچه که در این نوشته کوتاه به آن اشاره می کنیم نکته ای در مورد ظهور امام مهدی علیه السلام می باشد که مهم ترین کار فرهنگی در مرام و تفکر امام مهدی علیه السلام چه خواهد بود؟ در این آینده مهم بشری چه اتفاقی خواهد افتاد؟ (ان شا الله تفصیل این موضوع را به مقاله علمی و پژوهشی واگذار می کنم که بزودی منتشر شود ان شا الله.)

به نظر می رسد یکی از مهم ترین و شاید مهم ترین فعالیت فرهنگی زمان ظهور امام زمان علیه السلام دعوت به کتاب خداوند می باشد.یعنی فعالیت های قرآنی و آشنا کردن مردم با قرآن کریم و معارف بلند آن جزو اولویت اول حضرت صاحب الزمان علیه السلام در زمان ظهور خواهد بود.چنانکه در دعای افتتاح که از امام مهدی علیه السلام نقل شده و مستحب است در هر شب ماه رمضان خوانده شود. اینگونه می خوانیم. اللهم اجعَلهُ الداعِی اِلی کِتابِک (مفاتیح الجنان،دعای افتتاح). یعنی خدایا امام زمان علیه السلام را از دعوت کنندگان به کتاب خودت یعنی قرآن قرار بده. در حدیثی از رسول خدا ص نقل شده که فرمودند:

 

یَدْعُوا النَّاسَ اِلی کِتابِ اللَّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ وَ وِلایَةِ عَلی بْنِ اَبی طالِبٍ وَ الْبَراءَةِ مِنْ عَدُوِّهِ». (یوم الخلاص، کامل سلیمان ص 325)

در این روایت سه تا از ارکان دعوت مهدوی و مهم ترین فعالیت های زمان ظهور بیان شده است که عبارتند ازدعوت به کتاب خداوند یعنی قرآن و دعوت به سنت و سیره رسول خدا و دعوت به ولایه امیرالمومنین علیه السلام از آنجاییکه دعوت به قرآن اول ذکر شده است شاهد بر اهمیت یا اولویت این دعوت می باشد و می توان اینگونه نتیجه گرفت که مهم ترین فعالیت فرهنگی زمان ظهور دعوت به قرآن کریم می باشد.

حال با توجه به مطالب گفته شده می توان اینگونه بیان کرد که منتظران ظهور اگر قصد یاری حضرت را دارند چه در زمان غیبت و چه در زمان ظهور باید ارتباط و انس با قرآن کریم داشته باشندو با این کتاب الهی آشنا شوند.چرا که اگر جامعه جهانی و مسلمانان با قرآن آشنا شوند قطعا در تعجیل فرج و زمینه سازی برای ظهور تاثیر فراوانی خواهد داشت و اگر قصد یاری حضرت را در زمان ظهور داریم امام زمان علیه السلام به سربازانی نیاز دارد که در این دعوت به کتاب الله، او را یاری کنند و حتما این سربازان از میان کسانی انتخاب خواهند شد که قرآن را شناخته و سعی در یادگیری و بهره برداری از قرآن کریم را داشته اند.

  • امین کریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی