رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

معارف قرآن کریم،تفسیر وعلوم قرآنی

رزق کریم

فَالَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ لَهُمْ مَغْفِرَةٌ وَ رِزْقٌ کَرِیمٌ ﴿الحج‏، 50﴾
پس کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، آمرزش و رزقی نیکو برای آنهاست.

رزق کریم یک عنوان قرآنی است.که خداوند متعال در قرآن کریم در 5مورد از این عنوان استفاده می کند.همانطور که در ایه بالا آمده است.رزق کریم جایزه ای است که خداوند به بندگانی که ایمان بیاورند وعمل صالح انجام بدهندعطا می کند.
امیدواریم که درسایه این ذکر شریف بتوانیم معارف قران وعترت را منتشر بسازیم.وجزو خدمتگذاران به قران وعترت نام ما ثبت گردد.تا روز قیامت در پیشگاه قرآن وعترت مهجور نباشیم.

طبقه بندی موضوعی

یادگاری امام صادق علیه السلام

امین کریمی | سه شنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹ ب.ظ

....

شخصی به نام سفیان ثورى گفت خدمت امام صادق علیه السلام رسیدم  و عرض کردم:
 مرا به مطلبى سفارش فرما که برایم یادگاری بماند.

امام فرمود:آیا  هرچه بگیم نگه میداری؟ گفتم:آرى؛اى زادۀ دخت پیامبر.

فرمود: 
فرد دروغگو مردانگى ندارد
و حسود راحتى ندارد
و پادشاه برادرىندارد
و متکبّر دوست و رفیقى ندارد
 و بداخلاق آقائى و شرف.

سپس لب فرو بست،گفتم:اى زادۀ دخت پیامبر براى من بیفزاى و بیشتر بفرمایید!

فرمود:
به خدا اعتماد کن تا عارف شوى
و بدان چه روزیت ساخته خشنود باش تا توانگر و بى‌نیاز گردى
همان طور که با تو رفتار مى‌کنند با مردم رفتار کن تا ایمانت افزون گردد
و با فرد بدکار دوستى و رفاقت مکن تا از بدکاریهایش بتو بیاموزد
و با انسان های خداترس مشورت کن.

سپس لب فرو بست. گفتم:اى زادۀ دخت پیامبر براى من بیفزاى!
فرمود:
هر کس که خواهان عزّتى است بى‌قدرت و سلطه،و لشکرى است بى‌یاور،و مهابتى است بى‌مال؛پس باید از ذلّت گناه و معصیت به عزّت طاعت و فرمانبردارى کوچ کند،سپس سکوت کرد.
پس گفتم:اى زادۀ دخت پیامبر براى من بیفزاى!فرمود:
پدرم مرا به سه چیز سفارش کرده و از سه چیز باز داشت،و امّا سفارشات پدرم این بود:

۱ -اى فرزندم،هر کس با دوست بد نشیند سالم نماند.

2-و هر کس گفتارش را کنترل نکند پشیمان و نادم گردد.

۳-و هر کس به مکانهاى بدنام رود متّهم گردد.

 گفتم:اى زادۀ دخت پیامبر پس آن سه چیز که شما را از آنها نهى کرد کدام است‌؟ 

فرمود: 
مرا از رفاقت با کسى که بر نعمت حسادت کند،و در گرفتارى شماتت نماید.از درستى با فرد سخن چین بازداشت.
(منبع:کتاب تحف العقول، جلد ۱، صفحه ۳۵۵)

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی